Praktiske fordelen med strykemerker og navnelapper

Årets tilbake til skolen, selv om det er lenge ventet, kan også være årsaken til en viss bekymring. Hvor mange tiltak mot covid-19 vil skolene realistisk kunne gjennomføre – vil barn respektere sosial distansering? Vil de gidder desinfisere når du vet at du til tider sliter med å få dem til å vaske hendene?

Det vil garantert være en helt ny opplevelse for både deg og barna dine. Folk har blitt stadig mer bevisste på hvor raskt og lett bakterier kan spre seg. Med det i tankene begynner vi å tenke på nøyaktig hva barna våre gjør som kan sette dem i fare, og deling av ting er øverst på listen. Skrivesaker barn tar med til skolen: penner, fargeblyanter, linjaler, kalkulatorer er blant de vanligste gjenstandene som deles mellom barn. Men deling er ikke lenger å bry seg, nå betyr det å sirkulere flere bakterier.

Å strykemerke barnas ting har alltid vært nyttig for å redusere tapt eiendom, men nå kan det å bruke navnelapper hjelpe på en annen, viktigere måte. Å lett kunne identifisere ens gjenstander vil oppmuntre barn til å holde seg til sine egne ting og bidra til å redusere spredningen av bakterier. De kan være morsomme og fargerike samtidig som de hjelper barna dine med å være trygge.

Denne pandemien har med seg fått et nytt perspektiv på ting, den har gjort oss oppmerksomme på stedene vi virkelig ikke kan gå uten å besøke, menneskene vi virkelig trenger rundt oss. Sjansen er stor for at du som forelder ikke kan vente på at barna dine skal gå tilbake til skolen, men vi kan ikke glemme at vi fortsatt må være forsiktige og gjøre det beste vi kan for å ta vare på våre foreldre, søsken, barn, venner, naboer og alle rundt oss. Hvis noe så enkelt som å merke ting kan hjelpe, gjør det!